Tıp bana uygun mu?

Tıp


Öncelikle herkese merhaba.Bu yazımda tıp bölümünü seçmek isteyenlere yardımcı olabilecegim bir konu üzerine yazmak istiyorum.Puanı yüksek olan çoğu kişinin aklına hemen tıp yazmak gelir.Bu seneler ilerlese bile değişmeyecek bir gerçek.Bu sefer akıllara acaba tıp bana uygun mu yapabilir miyim gibi sorular gelmeye baslar.Öncelikle sunu söyleyeyim;eğer gerçekten sağlıkla ve insanlarla uğraşmayı sevmiyorsaniz bir kez daha düşünün .Dikkat ettiyseniz sevmiyorsanız dedim.Çünkü eğer tam olarak bir fikriniz yoksa daha fazla araştırabilir ve hatta seçseniz bile sonradan sevme ihtimaliniz olabilir.Ben insanlarla uğraşmayı sevmiyorum o stresi yaşamak istemiyorum ama sağlıkla ugrasmak,kendi kafamda bilgilerimi uygulamak istiyorum da diyebilirsiniz.Eger bu dusuncedeyseniz illaki tip okudunuz diye oturup hastalarla ilgilenip ilac yazıp yollamak zorunda değilsiniz.Temel tıp dediğimiz uzmanlık alanlarında uzmanliginizi alıp tıp akademisyeni olabilir veya farmakoloji gibi bölümleri seçip yeni ilaçlar keşfetmeye çalışabilirsiniz.Yani tıp bölümünün daha çok bilim kısmına yönelip araştırma yapabilirsiniz.Ve işin içinde olan birisi olarak söyleyebilirim ki bu sayı tıp okuyanlar arasinda azımsanmayacak kadar fazla.

Sunu da söyleyeyim tıp kazandıktan sonra gittiğiniz üniversitenin hangisi olduğu ilk 3 sene için önemli degil.Hemen hemen aynı teorik eğitimi alıyorsunuz.Hatta bazen puanı düşük olan üniversitelerde bu teorik eğitim daha iyi bile olabiliyor.Ama son 3 sene yani staj dönemi ve intörnlük dediğimiz dönemde hastanenin kalitesi biraz daha ortaya çıkiyor.Cunku bu sefer hastanenin uygulama konusundaki teçhizatı,yöntemlerinin gelişmişliği gibi konular önem kazanıyor.Ayrica hastaneye gelen hasta sayısı da çok önemli.Ne kadar çeşit hasta,hastalık görürseniz meslek hayatına o kadar tecrübeli başlarsınız.O yüzden son sıralardaki bir tıp fakültesini kazansaniz bile üzülmeyin çünkü yatay geçiş denilen bir hakkınız var.Ayni bolumde daha iyi bir üniversiteye geçebilirsiniz.Notlarınızı yüksek tutarsanız bunu gerceklestirmis biri olarak söyleyebilirim ki çok zor bir şey değil.

Kisacasi eğer sağlıkla ilgili bir hayaliniz varsa ve doktorlugun kutsal olduğunu düşünüyor insanlarla uğraşmayı seviyorsanız doğru yoldasınız demektir.Maddi olarak da çok üst kademelerde gözünüz yoksa gayet ortalama üstünde bir hayat sürebilirsiniz.Ama bu sürecin yorucu bir süreç olduğunu ve çalışmayı hayat boyu bir şekilde birakmayacaginizi da bilin.Herkese başarılar ve mutluluklar


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Refleks Nedir? Refleks Çeşitleri Nelerdir ve Refleks Muayenesi Nasıl Yapılır?

EEG Nedir,Niçin ve Nasıl Çekilir? EEG Dalgaları Nelerdir?

Serolojik Testler Nedir,Çeşitleri Nelerdir?