Tıp Fakültesinde İşlenen Dersler?

Tıp



Bu yazımda size tıp fakültesinde işlenen dersler hakkında bilgi vermek istedim.Ben tercih zamanlarımda bunu merak etmiştim ama tam olarak bir açıklama bulamamıştım.Benim gibi olabilecek arkadasları dusunerek yardımcı olmak amacıyla genel olarak nasıl bir öğrenim tarzı var hangi dersler işleniyor anlatmak istiyorum.

Öncelikle tıp fakültesi ilk 3 sene teorik eğitim ve son 3 sene pratik eğitim olarak ayrılabilir.Bunun sebebi ilk 3 sene çok fazla uygulamalı eğitiminiz olmadan genelde okulda ders görüyorsunuz.Yani yazılı olarak tüm temeller oturtturulmaya çalışılıyor.Son 3 sene ise stajlar ve intörnlük denen dönemden dolayı hastaneden vakit geçirmeye başlıyorsunuz.
Şimdi ben ilk 3 seneki derslerden başlık başlık bahsedeceğim.Bu dersleri sene sene değiş tüm 3 seneyi baz alarak yazacağım.

Tıbbi biyoloji:Sadece 1.sınıfta görülen lisedeki biyolojinin ağırlaşmıs ve ayrıntılaşmıs halidir.

Histoloji:Histoloji doku bilimi anlamına geliyor.Yani örneğin 1 ay boyunca sinir sistemi öğreneceksiniz.Tüm dersler bu konu ışıgında kendi bilimlerini anlatıyor.Histoloji de örneğin herhangi bir sinir hücresinin mikroskop altından nasıl gözüktüğünü ve mikroskobik düzeydeki özelliklerini anlatıyor.

Fizyoloji:Benim de bu blog konumun aslını olusturan konu.Fizyoloji insan vücudunda mekanizmaların nasıl işlediği ve düzenlendiğini anlatan bir ders.Konuyu öğrenmek için,tedavi uygulamak için olmazsa olmazlardan.

Biyokimya:Olayların kimyasal ve biyolojik özelliklerini anlatmaya çalışan bir ders.Kısmen konularıyla fizyolojiye de girse de kendine özgü ve önemli bir ders.Hastanalerdeki biyokimyacıların genel bildigi konular olarak dusunebılırsınız.

Mikrobiyoloji:Adı üstünde mikroorganizmaların incelendiği bir ders.Örneğin yine sinir komitesındeyiz.Sinir sistemini tutan mikroorganizmalara bağlı hastalıklar,bunların tanısı ve tedavisi yönünde yardımcı olan derstir.

Farmakoloji:İlaç bilimi anlamına gelir.İnsan fizyolojisine ve patolojisine uygan ilaç üretimi,bu ilaçların vücuttakı akıbetleri ve nasıl etki ettiğini inceler.

Patoloji:Patoloji histolojinin hastalık halidir.Yani histoloji normal bir sinir hücresini size öğretirken patoloji hangi hastalıkta sinir hücresinin nasıl değistiğini ve nasıl gözüktüğünü öğretir.Hastalık tanısında büyük önemi vardır.

Anatomi:Histoloji nasıl dokuyu inceliyorsa yani mikroskobik düzeyde bir inceleme yapıyorsa anatomi de makroskobik olarak vücudu inceler.Yani gözle görülebilen her türlü damar sinir organlar anatomi biliminde ortaya konur ve incelenir.

İlerleyen senelerde her uzmanlık alanına ait(Genel cerrahi,dahiliye,dermatoloji...)özel dersler görülmektedir.


Genel olarak ilk 3 sene asıl temeli oluşturan dersler bu şekildedir.Daha birçok ders olmasına karsılık en önde olan dersler bunlardır.Teşekkürler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Refleks Nedir? Refleks Çeşitleri Nelerdir ve Refleks Muayenesi Nasıl Yapılır?

EEG Nedir,Niçin ve Nasıl Çekilir? EEG Dalgaları Nelerdir?

Serolojik Testler Nedir,Çeşitleri Nelerdir?